Każda osoba, która planuje się odchudzać najczęściej zadaje sobie pytanie – jaką dietę wybrać. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, ponieważ wachlarz diet dzisiaj oferowanych jest naprawdę bardzo szeroki. Pierwsze kroki, zwłaszcza jeśli ma się do zrzucenia naprawdę sporą ilość kilogramów, warto skierować do specjalisty dietetyka, który ułoży odpowiednią dietę oraz da kilka niezbędnych wskazówek.

Dieta Dukana, nazywana tak od nazwiska swojego wynalazcy, jest kolejną dietą, która bije rekordy popularności. Składa się z kilku faz i polega na zjadaniu przede wszystkim produktów białkowych. Dieta tego rodzaju powinna być skonsultowana z lekarzem i prowadzona pod jego stałym nadzorem.

Wiele osób decyduje się na dietę, która w dużej mierze zasadza się na liczeniu spożywanych kalorii oraz nieprzekraczaniu zalecanej ilości. To bardzo popularne rozwiązanie, ponieważ liczenie kalorii jest względnie proste, zwłaszcza jeśli w tym celu wykorzysta się licznik kalorii. Dzięki nim można bez problemu obliczyć także spalanie kalorii podczas konkretnych czynności.

Czego unikać wybierając skuteczną dietę?

Przede wszystkim, nie warto decydować się na głodówki lub drastyczne obcinanie kaloryczności spożywanych posiłków. Dlaczego? Organizm, kiedy zacznie się już zjadać normalne posiłki, będzie zdezorientowany i ostatecznie dieta może się zakończyć jeszcze przybraniem na wadze. Najlepszym rozwiązaniem jest wyrobienie w sobie zdrowych nawyków, czyli jedzenia regularnych, ale niewielkich posiłków, picia dużej ilości wody oraz zrezygnowania z żywności, która jest bardzo mocno przetworzona. Kilka prostych zmian może sprawić, że waga poleci dól bez głodzenia się i katowania ćwiczeniami, chociaż oczywiście regularna aktywność fizyczna jest jak najbardziej wskazana. Ćwiczyć jednak też trzeba rozsądnie i dać swojemu organizmowi czas na odpoczynek.