Szybkie i skuteczne odchudzanie jest marzeniem każdego, kto choć raz miał kłopoty z nadwagą. Wszyscy wiemy jak trudno jest utrzymać odpowiednią figurę, gdy nie mamy czasu na odpoczynek, relaks czy gotowanie w domu. Szybkie tempo życia i nadmiar obowiązków sprawiają, że jemy nieregularnie, bardzo często w fast foodach, przez co nasz organizm otrzymuje nieodpowiednie składniki. Jak zatem szybko i bezstresowo zacząć odchudzanie, które będzie nie tylko łatwe, ale przede wszystkim skuteczne?

Po pierwsze: systematyczność i wytrwałość

Kluczem do sukcesu szybkiego odchudzania jest systematyczność. Jeśli podejmiemy decyzję o rozpoczęciu diety to konsekwentnie należy się tego trzymać i nie pozwalać sobie na wyjątki. Bardzo często będąc na diecie pozwalamy sobie np. w niedzielę na odstąpienie od naszego schematu żywieniowego. Jest to duży błąd, ponieważ ważne jest, aby nasze nowe nawyki żywieniowe weszły nam w krew i stały się codziennym rytuałem. Jeśli zaczniemy pozwalać sobie zbyt często na takie zachcianki, to w ekspresowym czasie zapomnimy o naszej diecie i z odchudzania nic nie zostanie. Podobnie z pozostałymi elementami naszego odchudzania. Przyzwyczajenie są naszym sprzymierzeńcem w odchudzaniu.

Odpowiednie nawyki żywieniowe

Najtrudniejszym punktem efektywnego odchudzania jest odpowiednio zbilansowana dieta. W żadnym razie nie należy się głodzić, bo doprowadzi to jedynie do efektu jo-jo, czyli po zakończeniu głodówki nasza waga będzie jeszcze większa niż wcześniej. Kilka prostych zasad stosowanych każdego dnia pozwolą bez większych wyrzeczeń i cierpień pozbyć się nadwagi.

Przede wszystkim regularność spożywanych posiłków oraz ich wielkość. Najlepiej jeść pięć posiłków dziennie, w małych porcjach. Zadbajmy, aby na naszym talerzu znalazły się sezonowe warzywa i owoce. Dzięki temu nasza dieta będzie urozmaincona i nie będziemy mieli ciągłej ochoty na podjadanie. Różnorodność uchroni nas przed wybieraniem przekąsek w codziennej diecie.

Niestety konieczne jest zrezygnowanie niektórych dotychczasowych nawyków żywieniowych. Unikajmy takich potraw jak pizza, frytki czy tłusta golonka. Lepiej zrezygnować też ze słodkich gazowanych napojów czy słodyczy. W tej chwili jest bardzo dużo przepisów na zdrowe Fast foody. Wystarczy poszukać Internecie, a nasza dieta nie będzie nudna.

Wysiłek fizyczny

Jak szybko schudnąć, jeśli cały dzień spędzamy bez ruchu na świeżym powietrzu? Nie trzeba od razu uprawiać wiele sportów, wystarczy codzienny spacer przez pól godziny, krótka gimnastyka w postaci kilku skłonów czy przysiadów. Poszukajmy czy w naszej okolicy nie ma np. darmowych warsztatów tanecznych. Szybko może sie okazać, że pokochamy taniec i nie tylko pozbędziemy się nadwagi, ale też będziemy mieć nową pasję.